Jaarverslag 2020: ondanks coronajaar toch een positieve noot

Afgelopen jaar stonden we voor uitdagingen die we nooit eerder zo meegemaakt hadden. We moesten dicht. Onze gasten konden we niet ontvangen, onze vrijwilligers konden niet meer doen waar zij zo goed in zijn, en het was stil. Desondanks hebben we de mogelijkheden benut die er waren en zijn we de samenwerking op gaan zoeken met andere organisaties. Dankzij steun van o.a. gemeente en overheid hebben we het boekjaar toch niet negatief afgesloten.

Bekijk hier het jaarverslag van 2020.

Het Eindhovens Dagblad schreef naar aanleiding van de publicatie het volgende: "Ontmoetingscentrum De Pracht in Aalst toont zich weerbaar in coronacrisis. Het jaar 2020 stond in het teken van lockdowns, Covid-19 en het opstellen van protocollen en richtlijnen om de verspreiding van het virus tegen te gaan. Maar De Pracht zou De Pracht niet zijn wanneer ze bij de pakken zou gaan neerzitten. Als maatschappelijke en sociale spil in de wijk werden zelfs een aantal nieuwe partnerships aangegaan, zoals bijvoorbeeld met GoedvoormekaarWaalre en Netwerk Waalre Schuldenvrij. Ook de carnavalsactiviteiten konden worden uitgebreid door de samenwerking met Stichting Boerenbruiloft en cc de Baltrappers. Alle ruimte in de meeste beperkingen kon worden benut: zo konden volwassenen kaarten met kuchschemen tussen zich in en konden kinderen zich buiten verliezen in een schuimparty." Lees het volledige artikel van het ED hier.